Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

09 aprilie 2012

Anti-Bravo!

De curand am aflat cat de gresit este sa cresti copilul in sistemul de recompense si pedepse:
http://www.nou-nascuti.ro/psihologie/capcanele-recompenselor-si-a-pedepselor.html
http://www.itsybitsy.ro/Articole/Lumea-parintilor/Psihologie/Copil-peste-7-ani/Pedeapsa-si-recompensa-articol-558.html
si multe alte articole. Dar eu va recomand sa incercati fara si o sa observati schimbarea.
Asa ca prin atitudinea mea schimbata in ultimele doua luni, am avut placuta surpriza (si recunosc ca sunt foarte mandra de fetitza mea) sa aud ca i-a spus bunicii sa nu-i mai spuna Bravo! si ca Bravo! se zice doar la spectacol. Sic!

PS: Tin sa fac o precizare. In loc de Bravo! si laudele excesive am inceput sa folosesc lauda constructiva.
Lauda constructiva este cea care se bazeaza pe un lucru concret ("Imi place cum ai insistat sa gasesti piesa corecta din puzzle") si nu pe o caracteristica generala ("Bravo! Esti foarte harnic!").Trebuie sa ii laudam pe cei mici oferindu-le prin asta acel lucru specific care i-a ajutat sa reuseasca si asupra caruia ei detin controlul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu